Feministiskt självförsvar och en rejäl utskällning

Tema dagen idag gick ju som smort. Var bara på feministiska självförsvaret och det gick ju ioförsig helt utmärkt. Fick slåss lite, pratade lite om killars känsliga punkter (inte bara skrevet!) osv. Dock visste jag det mesta men det var ändå rätt lärorikt.
Efter det pös jag och Moa till Donken och handlade käk till oss och Davva.
Förvånandsvärt snälla mot Davva idag.
Vad har hänt? Efter Donken åkte vi till Löthallen där killarna spelade Sm. Först mötte dom Walthers och både jag och Moa fick oss några chockar där när vi såg Aron, Matteo, nån annan snubbe och Christian från nyår. Dock var chocken inte glädje-chock utan med en chock-chock, okej skitsamma, ingen fattar ändå. Vi fick en chock iallafall.
Våra killar vann matchen iallafall och det var ju hyffsat bra. Matchen därefter var mellan Walthers och Fredrika Bremers. Matchen slutade med vinst för Walthers, ännu en chock dära! Våra killar spelade sen match mot Fredrika Bremer och vann den, vilket därmed betyder att dom är vidare. Skönt det!

När skolan var slut åkte jag och Moa till Fridhemsplan och träffade Jonathan där. Vi väntade på tunnelbanan och åkte till Abrahamsberg. Moa åkta ioförsig hem.
Jag och Jonathan somnade nästan direkt när vi kom hem till han. Har ungefär tusen missade samtal av mamma och pappa. Jag hörde att det ringde men orkade inte svara. Får jorden utskällning av mamma när jag sen tar mig mot bussen för att åka hem. Hon var lite orolig. Det var gulligt. Fast i den stunden så var det inte läge att påpeka det.
Det tog ungefär en timme och 40 min att komma hem. Mysigt? Svar: Nej! Vissa kanske tycker det, men inte jag.

Dags att packa morgondagens väska och borsta tänder och ta bort smink, för att sen sova. Mamma är på sitt dåliga humör fortfarande och vill inte skjusa mig imorgon. Fan, säger vi på det. Måste ta skit bussen själv dårå. Tidigt. Jävla skit! Blev ett mega inlägg, ledsen för det.
Måste sova nu.
Pösss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0