en kväll med emmi

Gårdagen var heeeeeeelt otrolig. Det började med att jag träffade Emmi och Malin på gymmet i Jakan efter skolan. Efter det skulle vi sola men orkade inte. Istället gick jag och Emmi (Malin åkte hem) in i Jakan centrum och skulle handla. Utanför träffade vi Rasmus Green och Tobbe och massa, underbart. Inte sett pojkarna på länge.
Jag köpte en volangkjol och en lånt t-shirt. Jag blev väldigt nöjd. Emmi köpte ett par glansiga leggnings, fina dom också. När vi hade handlat klart så åkte vi hem till pappa och hämtade lite kläder. Vi gick sen hem till mamma och där hämtade jag ett par skor till kvällen.
Vi skulle egentligen få mat hemma hos Emmi, men hennes mamma hade börjat med att tvätta ugnen och det var inte meningen att det skulle ta lång tid men det tog typ tre timmar. Så vi gick till ica och köpte färdig grillad kyckling, majkolvar och cashewnötter med sourcream and union smak. När vi kom hem till Emmi så åt vi dirket och duschade och fixade oss efter.
Linnéa skulle ringa klockan åtta men gjorde inte det och jag och Emmi hade stressat som fan. Tillslut smsade hon och sa att dom precis hade börjat äta och inte var klara. Jag och Emmi orkade inte vänta så vi åkte till Barkarby för att träffa Kb och Asp. Dom satt inne på Twå Krögare så vi gick dit och satte oss ner och pratade lite. Sen tog vi fyra tåget till Spånga, eller jag och Emmi hoppade av där medans Asp och Kb fortsatte till nån kompis i Sumpan. I Spånga träffade vi Jossan och tillsammans tog vi tåget till Sumpan där vi bytte till tunnelbanan mot Fridhemsplan. Där gick vi av och träffade Linnéa, Rebecca, Druva och nåra till. Vi gick runt lite och kollade tills nåra drog hem och det var bara jag, Emmi, Linnéa, Jossan och Druva kvar. Vi gick till nån pub som heter Polhem och kollade om vi kom in. Dock var det fullt så vi vände och gick igen. Jag ringde Mickan (kusin) och dom var i nån jävla park i stan och vi skulle dra dit men där var det inge folk så vi drog hem.

Jag och Emmi hamnade på fel tunnelbana så vi hoppade av i Solna Centrum. Vi hittade inte till nattbussen så vi gick fram och tillbaka och hittade ingenting. Vi var helt lost och hade sååååååå ont i fötterna. Tillslut hittade vi en man som vi frågade var nattbussen gick ifrån och han frågade vart vi skulle osv. Han var påväg att betala hundra kronor för att vi skulle få ta en taxi till Blåkulla och ta nattbussen därifrån men så visste vi inte vad bussen hette och allt blev bara skit. Vi ringde hem till honom och frågade han sambo om hon visste var bussen gick ifrån, men hon visste inte heller.
Efter en timme ringde vi Emmis mamma och vi fick skjus hem.
En helt sjuk och seg kväll/natt, men den var rolig.
Tack mannen, vad du nu heter, för att du hjälpte oss så mycket! Utan dig så hade vi fått hem tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0